9000340867 |
Enfocament restauratiu per construir una convivència positiva als PFI |
2023-2024 |
Curs. Programes de formació i inserció |
|
|
|
15/4/2024 - 15/6/2024 (20 hores) de 16:00h a 19:30h |
|
CRP Sants-Montjuïc |
|
Olzinelles, 73 3r (Barcelona)  |
|
|
Format |
En línia |
Sincronicitat |
Mixt |
Organització |
Servei de Programes de Qualificació i Iniciació Professional
|
| |
|
|
| |
Tipus activitat |
RES Enfocament restauratiu per construir una convivència positiva als PFI
|
| |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Formació adreçada a professorat PFI per donar a conèixer a través de la pràctica i la reflexió un seguit d’eines i recursos per poder implementar l’enfocament restauratiu (ER) als centres.
El curs té 3 dies de connexions en directe i la resta de forma asincrònica via Odissea xtec que comença el dia 15/04/2024.
Inici Odissea: 15/04
Sessió 1 connexió en directe: 25/04 de 15.30 a 18.30h
Sessió 2 connexió en directe: 16/05 de 15.30 a 18.30h
Sessió 3 connexió en directe: 23/05 de 15.30 a 18.30h
Sessió voluntària presencial el dia 06/06 al CRP de Sants.
El curs a Odissea (tasques asíncrones) finalitza el 15-06-2024.
|
| |
Objectius |
- Oferir els conceptes bàsics: principis i preguntes restauratives, pràctiques proactives i pràctiques reactives (identificar-ne les seves fases i les competències clau per a facilitar-les).
- Practicar diferents metodologies proactives per a la creació grup, sentiment de pertinença i creació de comunitat, especialment el cercle o el temps de cercle (que es desenvoluparan com a metodologia del taller).
- Practicar diferents tipus de cercle.
- Ús de les preguntes restauratives i els principis restauratius en processos informals
(entrevistes, per exemple).
- Identificar les nostres habilitats i capacitats per resoldre els conflictes.
- Aprofundir en les eines de comunicació verbal i comunicació no violenta.
- Posar en pràctica les metodologies adquirides a partir de casos concrets.
|
| |
Continguts |
1. Conceptes clau: l’enfocament restauratiu (principis restauratius), pràctiques proactives i
processos reactius, les preguntes restauratives.
2. Competències clau per a la gestió restaurativa de les relacions i el conflicte: comunicació
assertiva/no violenta (CNV), empatia i escolta.
3. Les diferents estratègies de les pràctiques restauratives:
3.1. Cercles proactius: reunions informals i cercles de diàleg (temps de cercle i cercles de discussió o de presa de decisió)
3.2. Reunions formals: fases i eines clau per a un procés restauratiu reactiu (guió
restauratiu). Farem esment d’aquest bloc, tot i que no hi entrarem en profunditat.
|
| |
Formador/a |
Núria Morral
|
| |
Avaluació |
- Assistència a les connexions en directe establertes.
- Realització de les activitats proposades.
|
| |
Requisits de certificació |
- Assistència al 80% de les sessions sincròniques.
- Realització de les tasques proposades al curs.
- Respondre l'enquesta de satisfacció del curs.
|
| |
Persones destinatàries |
Professorat de programes de formació i inserció
|
| |
E-mail |
pfi@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dilluns |
15/04/2024 |
1600 |
1930 |
Sessió 2 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 3 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 4 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 5 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 6 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 7 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 8 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 9 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 10 |
dissabte |
15/06/2024 |
1600 |
1930 |
|
| |